Reglement zaalverhuur

  1. Door het boeken van een reservering verklaart u zich akkoord met dit volledige reglement.
  2. Een reservatie is pas definitief na betaling van het voorschot.
  3. De sleutel wordt opgehaald en ten laatste de dag na de reservatie opnieuw afgeleverd bij de beheerder. Bij verlies van de sleutel zal er € 75 aangerekend worden.
  4. De huurder is verplicht alle dranken (frisdranken, bieren, wijn, cava, …) af te nemen via feestzaal Den Engel. De bestellingen dienen min. 2 weken op voorhand doorgegeven te worden aan de beheerder van de zaal die de stock zal maken en de factuur opstelt. Er mogen onder geen beding andere dranken worden verbruikt. Bij het niet naleven van deze regels zal € 150 aangerekend worden.
  5. Indien er eten wordt geserveerd dient dit te worden besteld bij BV VDP-CATERING. Een offerte hiervoor kan steeds vooraf aangevraagd worden. Externe cateraars zijn niet toegelaten in de keuken. Verenigingen mogen wel met eigen vrijwilligers de keuken gebruiken voor bijvoorbeeld een pannenkoekenbak mits het bij reservatie wordt aangevraagd. Bij het niet naleven van deze regels zal € 250 aangerekend worden.
  6. Na gebruik van de zaal dient onderstaande te gebeuren ivm opkuis en afsluiten zaal. Bij het niet naleven van deze regels zal € 150 aangerekend worden:
    • Alle gebruikte glazen en ander servies en bestek afwassen, afdrogen en op dezelfde plaats terugzetten.
    • Alle gebruikte toestellen (vaatwasser, koffiemachine, …) correct reinigen en afsluiten conform de richtlijnen
    • Tafels en stoelen aan de kant zetten
    • Tafels reinigen
    • De zaal uitkeren (dweilen niet nodig)
    • Vuilbakken in keuken en onder de toog ledigen. Afval sorteren in containers volgens de richtlijnen boven de vuilbakken. Nieuwe vuilzakken in vuilbakken plaatsen.
    • De lichten doven, de verwarming op 15 graden zetten en de buitendeuren op slot doen.
  7. Men dient zich te houden aan de geldende politie- en gemeentereglementen, o.a. qua geluidsoverlast (de aanwezige geluidsbegrenzer gebruiken is verplicht), sluitingsuur, alcoholgebruik, absoluut rookverbod in de zaal, enz.
  8. De receptietafels mogen gratis gebruikt worden maar dienen na gebruik opnieuw op de karren onder het podium geplaatst. Tafelrokken zijn te huur via de beheerder. Er zijn 30 nieuwe tafels (met afgeronde hoeken) aanwezig. Deze moeten steeds gebruikt worden. De andere tafels staan in de berging en moeten daar ook terug geplaatst worden.
  9. Bij beschadiging van de zaal, inboedel of materialen en bij diefstal zullen de kosten doorgerekend worden aan de huurder. Bij zware beschadiging of diefstal zal een PV opgesteld worden en kan bij een volgende gelegenheid de huur geweigerd worden. De verhuurder is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen (de huurder dient hiervoor een verzekering af te sluiten), eventuele diefstallen of beschadiging door derden.
  10. Er mag niets aan de houten muren of lambrisering gekleefd of bevestigd worden en alles wat in de zaal wordt aangevoerd en niet tot de zaal behoort, dient na de huur onmiddellijk terug meegenomen te worden.
  11. Gebruik van de gordijnen (zaal verkleinen), de beamer met afstandsbediening of de geluidsinstallatie (muziek, klank beamer, micro, TV) moet op voorhand aangevraagd worden. Gratis WIFI is aanwezig.
  12. De dichtstbijzijnde AED-defibrillator hangt aan de schoolpoort van KVRI (Mgr. Donchelei) op 70 meter afstand